Ga naar de inhoud
Home » Bezorging & Retour

Bezorging & Retour

Bezorgen

Uw bestelling bij Witofrood.nl wordt bij een adres naar keuze afgeleverd. Op deze pagina leest u informatie over bezorgen en het verzenden van bestellingen.

Het bezorgen van uw bestelling

Uw bestelling wordt geleverd door onze vaste verzendpartner PostNL. PostNL is gespecialiseerd in het verzenden van wijnen, waardoor de kans op breuk minimaal is. Daarnaast maken wij gebruik van stevige verpakkingen die speciaal zijn ontwikkeld voor het vervoeren van flessen wijn. Bij schade van uw bestelling (veroorzaakt door de verzender), kunt u daar melding van maken bij de verzender en contact opnemen met onze klantenservice. Zodra u bestelling is aangeboden bij onze vervoerder, ontvangt u een Track & Trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen. Wanneer u op moment van afleveren niet thuis bent, wordt de zending de volgende dag nogmaals bij u aangeboden. Heeft u verdere wensen voor de vervoerder, geeft dit aan in het opmerkingenveld bij u bestelling of neem contact met ons op.

Bezorgkosten van bestelling

Nederland:
Voor bestellingen boven de € 50,00 rekenen wij geen verzendkosten. Voor bestellingen onder de € 50,00 rekenen wij een vast verzendtarief van €6,95.

Levertijd van onze wijnen

Nederland
Voor 95% van de wijnen in ons assortiment geldt: Op werkdagen besteld, binnen 2 a 3 dagen door ons ingepakt en verzonden. Door onvoorziene omstandigheden kan het voorkomen dat we hieraan niet kunnen voldoen. Wij zullen u hierover altijd per mail informeren.

Let op; nadat wij het pakket bij PostNL hebben aangeboden zal de statusmelding in uw Track & Trace aangeven: “Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt”. Deze melding houdt in dat PostNL het pakket nog niet heeft gescand, waardoor het nog niet in de route zit. Uw pakket is al wel in bezit van PostNL.

Verzending en beschadigingen

Wit of Rood en haar vervoerders doen hun uiterste best om uw bestelling snel en correct bij u af te leveren. Ondanks de inspanningen kan het voorkomen dat een product verkeerd of beschadigd wordt geleverd. Heeft u een foutieve of beschadigde bestelling ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice, Wit of Rood zal in de meeste gevallen de beschadigde producten opnieuw verzenden of een andere passende oplossing bieden.

Retour

Witofrood.nl zet zich voor 100% in voor de kwaliteit van de aangeboden wijnen en de service naar onze klanten toe. Desondanks kan het voorkomen dat u niet tevreden bent met een bestelling en u deze retour wilt zenden. Op deze pagina leest u hoe u een bestelling retour kunt sturen naar Witofrood.nl. De kosten voor het retouren van producten komen voor rekening van de consument.

14 dagen herroepingsrecht

Conform de Nederlandse regelgeving en artikelen 6 tot en met 10 van onze algemene voorwaarden heeft u als consument het recht om uw bestelling zonder opgaaf van reden gedurende 14 dagen retour te zenden. Deze termijn gaat in op de dag nadat u het product in ontvangst neemt.

Gebruik maken van het herroepingsrecht

Indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht kunt u uw bestelling aan ons retour zenden. Retourzendingen dienen in originele staat en verpakking (zo redelijkerwijs mogelijk) aan ons retour gezonden te worden. U dient dan ook zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking als u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht kunt u het modelformulier voor herroeping gebruiken en opsturen naar info@witofrood.nl. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; voor een dergelijke terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de wijnflessen die het gevolg is van het gebruik van de wijnflessen, dat verder gaat dan nodig is om te beoordelen of u de wijnflessen wilt houden.

Modelformulier herroeping

(Dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

Aan:

Wit of Rood
Oud Apeldoornseweg 57
7333 NR Apeldoorn
info@witofrood.nl

Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

herroept/herroepen*

Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

– [Naam consumenten(en)]

– [Adres consument(en)]

– [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.


Logo wit of rood klein

Winkelmandje0
Er zijn geen producten in uw mandje
Verder winkelen
0